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No Fear of Glass, Sabine Marcelis

Gläserne Intervention: No Fear of Glass von Sabine Marcelis

Die Fundació Mies van der Rohe präsentiert mit der Side Gallery die Intervention „No Fear of Glass“ der Designerin Sabine Marcelis im Barcelona-Pavillon. Bis zum 12.01.20 opponieren temporäre Werke die einstige Forderung von Mies, im Deutschen Pavillon von 1929 „nicht zu viel Glas zu verwenden“ mit einem künstlerischen Eingriff, bei dem Glas eine Schlüsselrolle spielt.

Zwei große Chaiselongues, deren Kopfenden jeweils durch scheinbar sockelförmige Anhebungen des Travertinbodens entstehen, formen ihre Liegeflächen durch gebogene Glasscheiben aus. In einer Parabelbewegung treffen beide Materialien zu skulpturalen Möbelstücken aufeinander. Die acht dachtragenden Stahlstützen werden um eine neunte Säule aus Spiegelglas ergänzt, die gleichzeitig als Leuchte fungiert. Im Außenbecken unterbricht eine geschwungene Glasfontäne das stille Wasserbecken

Im Mies van der Rohe Pavillon treffe Marcelis auf einen der ikonischsten Räume der Architekturgeschichte. Sie entwerfe nicht nur einen Dialog zwischen Glas, Travertin und Chrom, sondern offenbare mit ihrer Intervention die „befreienden Möglichkeiten, welche die Moderne noch zu bieten hat“, betont Ippolito Pestellini, Partner bei OMA/AMO.

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Weitere Informationen: 

EXHIBITED PIECES:

From the series “No Fear of Glass

Manufactured by Sabine Marcelis

Rotterdam, The Netherlands 2019

Produced in exclusive for SIDE GALLERY

Floor lamps model “Pillar”

Two way mirror, Glass neon lights, Neon transformer

Single chaise longue

Layered curved glass, Travertine

Double chaise longue

Layered curved glass, Travertine

Fountain

Layered curved glass. Polished aluminium, Stainless steel, Pumps

Sabine Marcelis, Designer

Sabine Marcelis is a designer living and working in Rotterdam the Netherlands. Raised in New Zealand, she studied industrial design for two years at Victoria University of Wellington, and continued her studies at the Design Academy Eindhoven, where she graduated in 2011. Since graduating, she has been operating Studio Sabine Marcelis, working within the fields of product, installation and spacial design with a strong focus on materiality. Her work is characterised by pure forms which highlight material properties.

Marcelis applies a strong aesthetic point of view to her collaborations with industry specialists. This method of working allows her to intervene in the manufacturing process, using material research and experimentation to achieve new and surprising visual effects for projects both showcased in galleries and commissioned by commercial clients. Since starting her studio, Marcelis’ work has been exhibited at Museum Boijmans van Beuningen, Rotterdam and Musee des art Decoratif, Paris.

 

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